상세 컨텐츠

본문 제목

[FFE 영소설읽기] The Racketeer - Chapter 24

영어 이야기

by haijun93 2013. 12. 21. 16:21

본문

The Racketeer


Chapter 24


출판일: October 23, 2012 ,   저자: John Grisham





오케이3


    표현 익히기


      Diana calls with the news that she has in her possession my new Florida driver's license and my new passport.

      다이에나로부터 연락이왔다. 자신이 나의 새로운 플로리다 운전면허증과 여권을 가지고있다는 것이었다. 


be in possession (of)

  = ~을 가지고 있다 

 He is in possession of 2 houses.

 그는 집을 두채 가지고 있다.





      We meet for coffee at a waffle house and she hands them over. I give her an itinerary with a lot of gaps in it.

      우리는 와플하우스에서 커피한잔을 하였다. 그녀는 나에게 그것들(여권, 운전면허증)을 주었고 나는 그녀에게 많은 부분이 빈칸으로 채워져있는 여행일정표를 건내 주었다.




      "Leave you alone?" she asks, feigning ignorance.

      "당신을 혼자 내버려두라고요?" 그녀가 무관심한듯 물었다.



Feign ignorance 

= 모른체 하다.


● However much I asked, he persisted in feigning ignorance.

 아무리 물어봐도 그는 모른다고 잡아뗐다


● With feigned ignorance, he said that he didn't know. 

 그는 시치미를 떼고 모른다고 했다





      Busted!

      딱 걸렸어!



Busted

 (못된 짓을 하다가) 걸린


● You are so busted!

● 너 딱 걸렸어!






      I hit the road

      나는 길을 나섰다. (여행 길에 오르다)






      The weather is hot and muggy

      날씨는 무덥고 후덥지근하다.





      I am jolted back to life when a tall, tanned brunette strolls through the lobby.

      나는 번쩍 자극을 받아 소생하게 되었다, 키가 크고 거무스름하게 피부색을 태운 백인여성이 로비를 산책하고 있을때.




      I catch the eye of a fortyish woman who is dining with what appears to be a female friend.

     나는 여성친구인것 처럼 보이는 일행과 저녁식사를 하고 있던 40세 정도의 여성의 눈길을 사로잡았다.






      Though it's been years, I hit the floor with all the energy I have.

      비록 (춤을 추어본지는) 몇년 만이지만, 나는 내가 가진 모든 에너지를 발휘하여 춤을 추었다. 


Hit the floor

= 춤을 추다




관련이미지 |  hit the floor





      After a few minutes of brisk walking, my shirt is sticking to my back.

      단지 몇분동안의 도보걷기 후에 나의 셔츠가 내 등에 (땀으로) 딱 붙었다.



관련이미지 |  How to do risk walking /  brisk walking





      a drop-off (point)

      사람이나 배달품이 하역되는 장소

 

Drop off point  그리고  Pick up point

= Drop off point - 차량에서 사람이 내리는 장소 또는 물품을 두고가는 장소

   예) 공항 차량하차장소, 택배물품 수신장소, 재활용품 버리는 장소

  Pickup Point  - 차량이 사람을 태우는 장소 또는 택배물품을 픽업하는 장소

   예) 공항 차량탑승장소, 물품을 찾아가는 장소, 



관련이미지 |  drop off point




      Since I have not called ahead, I kill an hour waiting for an account representative.

      나는 미리 전화를 하지 않은 관계로, 회사대표를 만나기위해 하릴없이 한시간이나 허비하였다.

 

Call ahead

= 미리 전화하다



관련이미지  Call ahead 




      What are the chances of Skelter Films being around two years from now.

      지금부터 2년동안 '스켈터 필름'사가 활동할 확률은 얼마나 되나요?

 

What are the chances of ~ = What are the odds of ~

= ~ 할 확률은 얼마 입니까?



관련이미지 |  What are the chances




      What are the pros?

      장점은 무엇인가요?

 

What are cons?

= 단점은 무엇인가요?



관련이미지  What are the pros




관련글 더보기

댓글 영역